Emma,Zarah,Catarina,Sophia hjorth

hon plockar fram ett foto som hon visar för mig
där hon är nydöpt i mammas knä

sarahs panikslagna sorgsna längtande ansikte frågar mitt svarslösa jag;
- hur kunde hon lämna mig?!
hon visar fotot för att minnas förr i tiden
hon vill att jag ska kunna göra något för henne
för hon med dottern i famnen på bilden dog i sjukdomen alkoholism

                och jag känner henne närmare än någonsin,
                varje gång jag pressar i mina andetag i hennes luftstrupe

hon vill dö,
hon önskar att få träffa sin mamma

hon behöver mina andetag mera än jag
men hur jag än försöker trycka mina händer mot henne så knuffas hon längre och längre bort
bort från tangentbordet


hon gråter
hon gråter i webcam


Skriven 2005-06-20  av min kompis Josefin Strang



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0