Nooo inte Lucky!

Lucky har blivit skadad igen. Han började halta och nu hippar han på tre ben ibland när han springer eller ganska ofta. Vi vill att han ska gå sakta men det går inte att tvinga honom hela tiden till de. Man vill bara gråta när man ser honom komma gående mot mig. Det ser så lidande ut. :/ Tycker värkligen synd om honom. Vill fara till veterinären men pappa och mamma säger att det kostar så mycket pengar. Eller visst har vi råd men han är inte försäkrad så vet inte om det är dyrare då.. Men vi ska se nu om det blir bättre om någon vecka. Annars sa pappa att vi kan inte ha kvar honom om han går så hela den här månaden. Att vi måste ta bort honom då men mamma hade sagt till pappa att det är Emmas hund. (Min syrra). Men hallå! Ett djur som är skadad och inte kan gå på alla fyra tassat normalt och inte ha ont kan inte få lida länge. Men Visst är det svårt och jobbigt att ta bort ett djur man älskar och som har varit en familjemedlem .

Har varit med om att avliva en schäfer som lena hade. Det var inte kul att se på när den somnade in men det var bättre änn att hon var sjuk och skadad. Blev för gammal plus att nellie en hund jag delade med min syrra älskade jag och fick inte vara med när hon dog. Var ledsen länge men för djurets bästa. Nellie kunde inte gå dagen efter en måndag var de. Samma hände med zapp, Han kunde inte ens resa sig upp och det såg jag, Tojan grät och var panikslagen och johan hämtade bilen. Pappa sa till zapp att han skulle ligga när han försökte ställa sig. Det var hemst. Som sagt fick han ju bättre sen.  Men men.. Nu hinner jag inte skriva nåmer.

Hoppas bara att lucky blir bättre nu om någon dag :) *Håller tummarna*

Bilder på Lucky =)
image117

image118


Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller den på och haltar hela tiden fram och tillbaka så är de ju något som är fel.. Har man inte råd att fara till veterinären så kan man ju vänta, men inte för länge.. Men är det sådär fram och tillbaka, då är det bäst att avliva för dens bästa.. Det var tyvärr så jag var tvungen att göra med Wille.. :'( Ont gör de, och jag har ännu inte glömt de..

2008-05-07 @ 21:34:35
URL: http://Snaadrah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0