29/9

Bussresan gick hur bra som hälst, sandra åkte också hem med samma buss.. Hon hade varit hos fredde som vanligt. haha.. Möte henne i stan klockan 4. Men måste säga att sandra kan fan snacka länge! Tog lite bilder. Blev lite tråkigt i bussen..

Jag är less just nu på pappa och mamma. Jag är hemma hela dagarna på veckorna, hjälper till hemma, är hundvakt och går och handlar ibland till mamma när det är något hon behöver till maten och om emma jobbar sent  och mycket mer gör jag.. Vad får man för de? Gnäll måste jag säga!.  Har bråkat nu några gånger med pappa och han säger att det inte räcker till.. :O Och mamma har börjat gnälla på mig att jag gör ingenting hemma. Vad är det som händer? Måste jag bli ett hembiträde som städar efter dom eller vad? Jag ringde igår hem och sa att jag kommer inte hem för vi var lediga idag, så klart började mamma höja rösten i telefon och säger att jag får inte ta halv 5 bussen idag hem men jag var envis och sa nej jag tar inte 15.10 bussen! Jag tar alltid 16.35 och den tar jag. Jag så sa jag att jag ringer imon och säger det till pappa.. nä då ringer mamma mig vid 11 tiden till mickes telefon när jag är i duschen och frågar vilken buss jag tar. Jag tänkte att ids jag ens ringa? Men jag ringde upp sen och pappa svarade. Han vart sur. Men vadå? Visst på helgerna kanske emma gör mycket, är hundvakt och jobbar men vad gör jag inte när emma jobbar på dagarna och är i stan? Jag stannar hemma till och med på dagarna när pappa  inte är hemma och mamma ska och handla så stannar jag hemma för att vara hundvakt. Jag stannar hemma på kvällarna för att vara förbannade hundvakt. Men jag är mer hundvakt än att gå ut och tränar lydnad med Molle! Visst klagar jag nu också på dom men vadå? Får jag inte säga något? Pappa bara la på tillsalut idag i telefon. men han sa först: Emma vad ska jag göra med dig? Du är hopplös och gör ingentign här hemma. Gör va fan du vill Sen la han på.. Vadå? Ska jag mer göra?  Nä men nu har jag börja säga ifrån!!

Och visst jag står för allt jag säger.. Vart är mitt liv på väg igentligen? Många jag har pratat med mäst kuratiorn så hon har gett mig tips att hjälpa till hemma och försöka kanske få pappa stålt så men det lyckas jag inte med.. Det finns inte så mycket sätt just nu att göra.

Det skulle vara bra om man kunde ändra på sitt liv och ble helt annan men jag är den jag är. Och den jag alltid varit. men vem är jag igentligen? Sandra sa i bussen att jag är konstig? Många andra i skolan tycker jag har blivit annorlunda och konstig. Jag är sldrig ute med kompisar numera. är hemma och 3 gånger i veckan i stallet. Vem är jag igentligen? Är det jag som faller , vart är jag på väg eller vad händer? Just nu vill jag inte veta någonting mer än att boka ny tid till marika och fara och prata med henne..

Nu ska jag gå ner och kolla hundarna.. Mamma ropar.. Hoppas ni andra har det bra..

hej hopp i höger galopp =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0