Hundvakt :/

Jobbig dag måste jag säga! Direkt efter skolan skulle man vara hundvakt, Mamma,pappa och emma skulle på begravning så därför var jag hundvakt och är ännu det men dom är på väg hem nu från Luleå. Jobbigt att gå på begravning. Men har haft saker att göra hela dagen. Började med att se på en film direkt när dom hade farit .. sen är det ju att först gå ut med molle innan man går ut med lucky men mitt på dan gick jag en längpromenad med molle!

Snacka om att det var kul och skönt att gå med en hund lite längre sträcka. Tränade oockså lite med honom. te.x stanna, molle hit, Sitt, Ligg och lite andra lätta saker.  Han drog också i koplet lite men det gör alla unga hundar i början men det kommer ju med tiden men annars är jag stolt över lilla Moltaz. Han välte om kull mig när han vägrade att lyssna. Molle började springa som satan och sen rakt mot mig, jag gick åt sidan och sa till honom stanna, nej men inte lyssnade han så då sprang han rakt imot mig fast jag gick hela tiden åt sidan att han inte skulle springa på mig! Igentligen ska man ju ha godis eller någon påse att prasla med eller leksak men glömde det. Fick det tipset faktiskt av min syster helena för några veckor sen.

Men nu ska jag gå ner och kolla var molle och lucky gör. Kanske sover. Har sett film och tv hela dagen så skönt att vara uppe i sitt rum ett tag =) *Lugn och ro inga springandes och stressandre hundar.* HAHA xD Skojja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0