Hemma igen

Det har varit mycket resande från haparanda till luleå (synderbyn). Idag gjorde dom en gång till kurva över magen och det gick inte så bra., läkaren anna berättade och informerade om kejsarsnitt. Är dock sjukt rädd för hur allt ska gå nu när dom ska göra kejsarsnitt men jag tror jag överlever det =) Det känns också lite tryggt att anna (Läkaren) jobbar på måndag så hon skulle träffa mig. Dock är det inte hon som gör kejsarsnitten på mig att det är någon helt annan men men.. Närvös får jag alltid vara ;D

Varför det inte gick så bra med "kurva över magen" idag var att bejbisen inte ville ligga still i magen.. Hahah! Som läkaren sa när hon stoppade på banden och så sa hon "Du har då en vild liten bejbis i magen, det här kommer ju inte gå så bra att göra kurva över magen så mycket som den rör sig där inne".. Det är dock sant! Sköterskan karin fick flytta ganska ofta för att få in hjärtslagen och de. Jag fick se på pappret som skrevs ut ut maskinen och det var bara blått ovanför där vars man såg hur ofta jag hade sammandragningar så såg man att han sparkar och rör sig mycket i min lilla mage. Dock när hon skulle känna hur fixerad neråt han ligger så när karin stoppade handen på min mage så sparkade han till. Hon skrattade och sa "Det var så en buse, nu fick man en spark av bejbisen"..!

Jag kan säga att det är fullt upp i magen och jag tror han vill ut snart. Dock får vi se om han håller sig ännu till måndag ;D Kommer bli så underbart sen att få bejbisen i famnen sen för första gången. Asså jag tror inte jag kommer kunna beskriva känslan som man kommer sen få. Nu är det bara att hålla tummarna.. !

Men nu tänkte jag gå och sova.. , vaknade vid 4 på mårgonen idga så är trött!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0