Barnmorskan (Onsdagen)

Igår var det jobbig dag... Var till barnmorskan men monica hade inte tid så paula fick ta över och hon mätte magen, kollade järnhalten och den var på 93, Saken gjorde mig orolig plus att det har varit mindre rörelse i magen och då sa just paula att vitar och lyssnar på hjärtslagen. Det låg på 112 och det är för lite sa hon och sisst jag var där har det alltid varit 130-140. Monica började fråga vad jag tar för järntableter och jag sa att det hon hade get till mig asså hemofer men då sa paula att jag inte ska fa hemofer utan niferex. Det sa sen monica också sen efter paula hade nämnt niferex. så sen helt plötsligt ringde Monica till kalix för att jag skulle få en undersökning att allt står bra till med barnet men dom i kalix sa att jag ska direkt till synderbyn så igår kväll fick jag och pappa bege oss mot synderbyn. Jag frågade lite frågor av paula för jag vart så orolig när monica sa helt plötsligt " du får åka till synderbyn ikväll "... Jag tror aldrig jag har varit så rädd och orolig över något som jag var igår. Pappa hämtade mig från vårcentralen vi for hem och åt mat sen begav vi oss mot synderbyn.

*Jobbig resa*


Kommentarer
Postat av: Linnea

Har också ätit niferex när jag hade lågt järnvärde och dom är jättebra!

2009-03-23 @ 10:26:05
URL: http://linnealindelof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0