Saknar

Just nu saknar jag enormt mycket Easy. Förut var jag varenda dag hos han,tog hand om han,red och gjorde så han måde bra. Har inte varit nu på länge hos han. Det känns lite tomt att komma hem till happis när man inte har nått att göra. Idag tänkte jag gå till vouno men kunde inte.

Madde har han ända till februari när jag kommer hem. Kommer bli kul att börja rida han igen. Easy boy har så fina gångarter och så fin att rida men han är inte lättaste hästen att rida. Han är lite speciel. Anna fick testa skritta han själv och det börja han gjorde var han börja testa henne. Men hon har fått rida han någon gång och det har gått bra. Får kanske börja ha lektion för henne då när hon rider han. Men Madde rider han riktigt bra också. Jag tror att jag och Madde känner bäst Easy. Hon har ju ridit han förut jätte mycket innan jag tog han på foder. Jag kan bara inte glömma vad madde sa när hon fick provrida Easy efter jag hade haft han 2-3 månader. Hon sa: Kolla kolla han går på tygeln, Va mjuk han också är och inte så stel nåmer och allt vad hon sa och att han kan nu gå fint och mjukt in på en volt. :) *Mycket glad*  

Men skulle Easys ägare sälja easy skulle jag lätt köpa han och flytta han till ett annat stall (bara ett kanske). Kanske skulle ta han till luleå om jag köpte han. Easy betyder så mycket för mig och vill bara hans bästa. Visst där han står nu med hans andra häst vänner mår han ju hur bra som hälst. Men det är ju bara hoppas på att dom säljer han snart.

Men i den här bloggen så kommer jag skriva bara om Easy. :)

*Hoppas det gär bra för dig Madde och easy boy. Hoppas att ni har kul och att du sen har lust att rida med mig när jag kommer tillbaka till stallet i februari.. Saknar er 2. Ni är mina favoriter.. HAHA!*

Bilder på Mig,Madde och Easy.!

     
image8

image9


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0