Lite tankar och annat spännande ;D

Varför ska man behöva vara orolig att killen ska lämna tjejen för att hon är gravid? Har varit lite orolig dom första veckorna men nu känns det väl lite bättre. Killen måste ha som dubbelt så mycket tid att tänka och göra det han vill så man inte pressar han för mycket. Pressar man så kanske det blir bara värre. Men säger killen att han vill ta sitt ansvar, vill träffa tjejen och ändå inte gör något så kan det komma upp tankar ibland: "Vad är det som egentligen händer?"
Visst tjejen ligger väl ett steg före alltid i en sån här situation som just vi är i. Det är mycket att fixa och ska göras. Jag har väl pratat med några som har varit i den situationen som Jag / vi är i just nu och det är många som har blivit ensam. Att bli ensam mamma är väl inte så kul. Visst kan jag förstå att killen inte vill bli ung pappa och det vill inte jag häller egentligen. Men nu är det som det är. Men det kan ju bero på att vi inte fick så mycket tid att tänka innan allt skulle börjas fixas och göras + att det inte ens var planerat..

Har börjar se fram emot och är glad av tanken och allt man just nu går igenom. Bara tanken att det är snart de ska ske om några veckor gör mig glad och allt känns så spännande. Man sitter i sängen eller ligger i soffan/sängen så känner man hur det sparkas och rör sig i magen=).. Har inte som fattat nästan att jag ska bli mamma och att en söt liten person kommer snart. När man också ska köpa kläder så är dom så små. *GULLIT*! Man går in i butiken som telexempel Nicke och nelli som finns i torne. Jag går in dit och jag tar mig nästan inte mig ut.! Var där med emma i helgen och skulle shoppa kläder. Vi hittade först några kläder, betalade och när vi skulle gå ut hittade vi mer... ;D asså man blir som dragen till alla små gulliga kläder måste jag ju säga. Nästan skrämmande men det är bra att jag har kontroll över pengarna. Vi shoppade tror jag för 1000 kr + att allt var som på rea. Vi köpte ju inte bara kläder utan också en kudde till sängen och sånt. Igår på ikea vart det att köpa säng, nytt skrivbord och så kom mamma på att jag måste ha en fotölj eller något sånt i mitt rum så jag slipper alltid sitta på min säng. Nå vi får se hur det blir med den saken nu när jag fått först möblerat om i rummet.. Blir kommer komma sen när allt är fixat klart.

Igår natt när jag hade svårt att somna så kom på namn eller har tänkt på det nu ett tag. Vad säg om pojknamn: William eller Sebastian.. Flicknamn: Zarah( från mitt andra namn).. Men jag ska dock inte bestämma namnen ensam utan att micke ville också vara med och bestämma så blir väl spännande och se vad han har för namn. Dick har vi inte träffats på veckor nu och sisst jag var hos han var i början på november. ojoj.. Det är ett tag sen men har träffat han en snabbis på stan. Men han behöver tid att fundera..  Miss him =)

Nu ska jag bege mig vidare. Har varit och lämnat uppgiften så nu är det som sagt att bara bege sig hemmåt och kolla om man får bygga upp skrivbordet vi köpte igår. Ha det bäst folket..

Kommentarer
Postat av: Emma

Så du har fastnat för William, döper du honom till det så kom ihåg att säga att moster kom på namnet. ;) Har du helt övergett Hugo? ;D

2009-01-12 @ 17:47:52
URL: http://emliisch.blogg.se/
Postat av: Emma

Seriöst? :P Du tyckte ju inte om Charlie? ;d

2009-01-12 @ 19:52:00
URL: http://emliisch.blogg.se/
Postat av: Anonym

svante,adam,sebastian,tille,nisse :)

Grattis.

2009-01-14 @ 23:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0