Senaste tiden..

Jag har haft jobbigt nu ett antal dagar måste jag säga.. Jag tror också wille har kännt av att jag inte har mått så bra för han har som sovit sjukt dåligt vissa dagar nu i sträck som gör mig lite orolig. Han sover bara i vagnen när vi är ute och går. annar hemma sover han ca 20 min bara och vaknar sen. Dock blir han lite gnällig mot kvällarna när han inte har fått sova men då har han sen sovit bra under natten. Som idag vaknade vi 05:00 , ca 08:30 (Somnade om efter 10 min) och 11:32 och då steg vi upp. Men det oroar mig när han inte sover så mycket på dagen. Men idag har jag som mått lite bättre och wille har sovit hyfsat bra idag, vilket känns bra.

Jag funderar på att gå och lägga mig nu och vakna tidigare imon. Wille somnade vid 22.00 så kan gissa att han vaknar inatt vid 4-5 tiden. Men det gör han varje natt. Imon ska vi hitta på något. Fara förbi skolan en sväng så jag får tömma skåpet och lämna tillbaka nykeln då får wille också följa såklart =)

Tänkte stoppa in några bilder från när jag var hos sandra i förr går, vilket var riktigt kul =)


 
1. Wille sover på soffan   2. Sandra och wille

Sandras katt hugo som jag värkligen tycker om =) Finns ingen mysigare katt.
Dock är det johan som ligger på soffan men man ser bara bena.
*Hehe*


Kommentarer
Postat av: Sandra 93a och snart mamma

Hej, absolut får du det! :) Nej det är verkligen inte alltid så lätt, iaf inte nu mot slutet med alla hormoner... Vilken sötnos du har, gratulerar! Kram

2009-06-03 @ 09:55:07
URL: http://ungmammasandra.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har ett litet tips som mamma gjorde med mina 3 yngsta syskon när dem inte ville sova när dem var bebisar :)

Hon lät dem sova i vagnen inomhus, hon rullade vagnen försiktigt över en tröskel så att det gungade sådär mysigt för dem och tillslut så somnade dem! :)

Kanske inte så smart i längden, för tillslut så ville dem inte sova i sängen förän dem blivit lite äldre :p hehe. Men det är ett förslag iaf :)

2009-06-03 @ 12:42:10
URL: http://snaadrah.blogg.se/
Postat av: Fröken Anna

Vi fick söva Albin precis så som någon beskrivit här ovan, dra vagnen över en tröskel fram och tillbaka. Det fungerade! Jag känner igen det där med att barn kan vakna efter ca 30 minuter, det har Albin gjort hela tiden vilket är väldigt irriterande för resultatet blir precis som du själv sagt; en grinig kille mot kvällen.

Jag kan tipsa om en bok som heter "Somna utan gråt" av Elizabet Pantley, där finns det jättebra fakta om sömnen hos barn och sömnbehov i olika åldrar och framförallt bra tips på vad man kan göra. Så mitt råd är att du ska beställa den, 133kr på adlibris. Sen vill jag tipsa om en bok som var som en bibel för mig, den handlar lite om vid vilka veckor barnen tar sina utvecklingssprång och kan bli just extra kinkiga och vill vara nära sina föräldrar, vill tanka trygghet, sover sämre... ja du vet ju redan allt det där. Den heter "Att växa och upptäcka världen". Den ser supertråkig ut men är helt underbar och du får svar på alla frågor du funderar på, 39kr också den på adlibris. Hoppas att du lånar böckerna eller köper hem dom för dom är verkligen superbra, jag har plöjt genom många böcker och dessa två är de bästa!

2009-06-03 @ 14:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0